Češi stále nejí dost zeleniny. Kampaň Půl talíře hledá důvody

Po roce osvěty o tom, jak vypadá vyvážený talíř, přichází projekt Půl talíře s novou výzvou – chce zjistit, co lidem v Česku brání jíst víc ovoce a zeleniny. Kampaň, kterou spolufinancuje Evropská unie a Farma Bezdínek, vstupuje do druhého roku a plánuje jít více do hloubky.

„Za první rok jsme vysvětlovali, proč je zdravá strava důležitá. Teď se zaměříme na to, jaké překážky lidé vnímají a jak jim můžeme pomoci je překonat,“ říká Monika Zábojníková, koordinátorka kampaně z Farmy Bezdínek.

Miliony oslovených a chuť jít dál. Projekt oslovil*:

  • 13,5 milionu lidí prostřednictvím médií,
  • 13,7 milionu uživatelů na sociálních sítích,
  • 17,8 milionu lidí díky online reklamě.


Cílovou skupinou zůstávají především mladí lidé ve věku 16–22 let a matky s dětmi – tedy skupiny, u kterých mají změny ve stravování největší potenciál dlouhodobého dopadu. Kampaň pokračuje nejen přes sociální sítě, ale také pomocí mobilní aplikace s praktickými tipy na vyvážená jídla. Důležitou roli hrají i influenceři, kteří sdílejí své vlastní zkušenosti se změnou stravovacích návyků.

„Půl talíře není o dokonalosti. Je to o malých, udržitelných krocích k tomu, aby zdravé jídlo bylo normální součástí každodenního života,“ dodává Monika Zábojníková. Kampaň poběží až do listopadu 2026.

*Reklamní systém Meta Ads, reklamní a analytický systém Google, analytická platforma Mediaboard